Klachten
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Waar mensen werken, kunnen fouten worden gemaakt. Dus ook bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Als je niet tevreden bent, kun je een klacht indienen.
Klacht tegen het CJG
Je kunt jouw klacht eerst bespreken met de medewerker van het CJG. Als je dat lastig vindt of wanneer je er samen niet uitkomt, kun je jouw klacht indienen bij de bestuurder van het CJG. Je kunt je klacht op de volgende manier indienen:
Met een brief met daarin vermeld:
- dat het om een klacht gaat
- je naam en adres
- de datum en het tijdstip van de gebeurtenis
- de persoon die zich volgens jou niet correct heeft gedragen
- een duidelijke omschrijving van de klacht
- de reden waarom je een klacht indient over dit gedrag
De brief kun je sturen naar het CJG, Wilhelminastraat 10, 3771 AR Barneveld, ter attentie van de bestuurder.
In de meeste gevallen behandelt de leidinggevende van de betreffende medewerker jouw klacht. De bestuurder van het CJG beslist uiteindelijk over de klacht.
Wat wordt er met mijn klacht gedaan?
Er wordt door de leidinggevende van de medewerker contact met jou opgenomen. Hij of zij probeert er met jou uit te komen. Mogelijk wordt je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek.
Wat als mijn klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld?
Dan kun je naar de Nationale ombudsman. Een klacht aan de Nationale ombudsman kun je doorgeven via de internetpagina van de Nationale ombudsman.
Privacyreglement & Privacyfolder
Een overzicht van onze omgang met klachten en welke rechten je hebt bij het CJG Barneveld staat beschreven op onze pagina over privacy, rechten en klachten.